Ako forma informácie informáciu pozmenila

5. júna 2012, yoshisnipo, Nezaradené
Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden človek. Nazvime ho A.A robil nejakú vec, 
nazvime ju V. A robil ju už nejaký čas, tak sa stala pre neho rutinou.
(ospravedlňte ten dvojzmysel)
Vec V spočívala v robení nejakého úkonu, ktorý A robil podľa vstupných údajov.
Napr.: A videl, že zarástla záhrada, tak ju okopával. A dostal list, tak odpísal. A teraz zmena. A dostal informáciu, a urobil V, ale urobil ju zle! Prečo?
Lebo zle prijal informáciu. Tí, čo nechápu, čo tým chcem povedať, majú smolu, lebo najmä ich
tu budem ohovárať. Zvyšok už vie, že ide o spôsob prijímania informácií,
vznik susedského ohovárania sa a vznik mnohých problémov s tým
spojených. Dávnejšie som robil menší výskum vo vlakoch, kedy som chodil na vlak s celým
lístkom a svojím starým ISICom. Revízorom som podával lístok spolu
s kartou. Výsledok?
60 až 70 percent revízorov ma upozornilo na neplatnú kartu a žiadali
odo mňa, aby som si u nich kúpil celý lístok. Vyvodili z neplatného ISICu,
že cestujem načierno (aj keď som mal zakúpený celý lístok).
Jednoducho prijali informáciu, ktorá bola inak podaná a z nej si vyvodili
svoje vlastné závery, ktoré ale neodrážali skutočnosť. Čo som tým chcel dokázať? Že človeku stačí podsunúť informáciu v trošku inšej forme, a už dokáže kresliť
čerta na stenu. Koľko krát sa Vám alebo vo Vašom okolí stalo,
že sa muž dozvedel, že jeho žena sa viezla v aute s iným mužom,
a urobil z toho scénu ako z telenovely, pričom naznačil, že jeho žena
schudla niekoľko kíl? Poprípade ste sa dozvedeli, že človek XY
niečo spoločné s udalosťou U a o týždeň zrazu všetci v okolí
verili, že XY bol hlavným aktérom udalosti U?
Alebo koľkokrát na fóre človek povedal jednú vec, ktorú mu okomentovalo
sto ľudí sto spôsobmi, pričom každý si kopol pre niečo iné a niektorí
si kopli za veci, ktoré nikto nikde nikdy nespomínal? Stačí informáciu
niekomu podsunúť v správnej forme a môžeme sa pripraviť na to,
že ten niekto bude ignorovať zvyšnú časť informácie pre nepodstatný
kúsok myšlienky, nachádzajúcej sa medzi riadkami. No, a teraz, veľavážení, prečítajte si ešte raz, čo čítate, a rozmýšľajte, či
reagujete na správny podnet. Informácie v texte máte, ale je na Vás,
koľko si domyslíte, a koľko z toho, čo ste si domysleli, nikto nikde nespomínal,
ani to nenaznačoval?